Cattis - Jahapp...

Hejsan!
Idag red jag Pontus på dressyren. Han var jättestark men det gick ändå hyfsat... Som uppvärmning red vi en övning för att hästarna skulle lyssna på våra hjälper... Men det ville inte han... Först skulle vi skritta och vända rätt upp, mot A, sedan vände man alltid håll och körde en "serpentin" (eller typ båge) på vägen tillbaka. På två ställen i "serpentinen" skulle man göra halt. Han var ganska stark och ville inte stanna men det gick ändå bra. Sedan skulle vi fortsätta i trav, men skritta några steg istället för att göra halt. Pontus vill inte alls... Han fortsatte bara trava men det tog inte såå lång tid innan han saktade av ändå... ;) På första stället man skulle sakta av gick det ändå bra, men på andra ville han inte alls... ;( Men det gick bra ändå! Men han är ju lite stark ibland så det får man räkna med! Sen i galoppen var han ändå hyfsat fin, han var inter lika snabb men ändå lite stark... :) Men han har ju ganska snabba gångarter så det var inte så kontigt att han var stark i galoppen, han kunde typ inte galoppera saktare... :$ Men om jag ska vara ärlig så var hästarna framför lite... Ja, långsamma typ...? Men vem vet, de kanske har sega gångarter...

Men då!
Jahapp... Det är mitt ord nu! För då man kommer hem, jaa, tror du inte man har feber?!? Ja, ja, jag har känt mig ganska trött och så hela dan men...  JAG VILL INTE VARA SJUK! Jag hade 37,7 i feber... Inte bra... =/ MEN! Jag fick rida! =D Något att vara glad för iaf! =)

Det var dagens!
/Cattis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0